3 mars 2011

Desperat pendlare?!?!

Hade ingen lunch med mig så jag tog en tur till Coop på lunchen för att handla något. Utanför Coop är där en hållplats för stadsbussar. Det händer ibland att jag åker buss därifrån när jag ska till centralen.

Hur som helst. Jag är minst 100 meter från busshållplatsen när stadsbussen kör förbi hållplatsen. Sekunden efter att den har passerat så saktar han in. I lite väl i god tid till korsningen. Jag har nu närmat mig bussen så pass mycket att jag känner igen busschauffören. Han gestikulerar åt mig. Han undrar om jag ska med bussen.

Jag ler lite förvånat, skakar på huvudet och vinkar förbi honom. Han ler, vinkar och gasar på och kör vidare.

Sekunden efter det så börjar jag gapskratta där jag går mitt på en tom parkering. Jag kan inte hitta någon logisk förklaring till att han skulle stanna. Jag gör inget som helst tecken på att vilja åka med. Jag springer inte, jag viftar inte med armarna i hopp om att han ska stanna. Jag gör ingenting förutom att gå rakt fram i i lagom takt över en parkering.

Det måste stå desperat pendlare i min panna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar