17 april 2011

Tävling och Aspergers syndrom

Jag är inte mycket för att delta i tävlingar på nätet, framförallt för att jag väldigt sällan vinner. Men ibland är priserna så fina att jag bara måste delta!

Som här:
http://www.domkallarmighannes.com/2011/04/vinn-ett-valfritt-smycke.html

Det roliga med tävlingar på bloggar man inte känner till är att man ibland lär sig saker som inte väntat sig. Som bloggen här ovan. Först tänkte jag bara delta och sen gå och göra något annat men så blev jag lite nyfiken. Bloggen handlar om en tjej, Joanna, som har Aspergers syndrom och efter att har läst sidan där hon beskriver sjukdomen hos sig så inser man hur jobbigt livet måste vara ibland. Visst stöter jag också på problem och ibland måste jag "brottas" med pappas sjukdom men jag har ju ändå verktygen att kunna göra det. Om allt inte går enligt planerna så kan jag ändå hantera det utan några större problem. Joanna skriver att hon inte tycker om hastiga förändringar utan vill veta vad som kommer att hända. Det låter jättejobbigt i mina öron, det hade ju inte fungerat med mitt liv.
Dessutom kan man ju inte annat än att bli imponerad över hennes beslutsamhet när hon insåg att hon själv hade AS och försökte få läkarna att också inse det, det tog ett år. Måste verkligen kännas som en seger när man får det på papper. Som hon Joanna själv skriver "Jag är inte dum i huvudet, jag har Aspergers syndrom".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar