24 januari 2012

Ett tag sen sist...

Hmm, ja det var ett tag sen sist jag gjorde ett inlägg och det beror framförallt på att jag inte haft tid (prioriterat annat) men också för att det händer så mycket på jobbet att bara tanken på att blogga när jag kommer hem känns måttligt tilltalande.

Jag kan dock meddela att utredningen för att komma underfund med mina suspekta sjukdomsdagar då jag fysiskt klappar ihop fortskrider och jag har nu röntgat huvudet två gånger och förhoppningsvis får jag några vettiga svar under veckan...

...vidare kan jag också meddela att min tur till Stockholm och kursen "Marknadsföring i praktiken" var väldigt lyckad och jag känner mig redo för nya utmaningar på jobbet...

...apropå jobbet ja. I år är det en sån där galen vår då det är två stora mässor inom loppet av två veckor i mars samt som vår katalog ska gå på nytryck innan mässorna... Med andra ord så är det vansinnigt mycket att göra...

...som om inte det vore nog så händer det dessutom lite roliga saker i omgivningen, vissa mer eller mindre hemliga, men det är kul att ha saker att se fram emot även efter vår bröllopsresa...

... som vi som bekant åker på den 16 april och är borta fyra veckor i stora landet i väst. Det kommer att bli fyra fantastiska men intensiva veckor då vi ska besöka flera av makens släktingar i USA (flera olika orter) samt se alla de klassiska turistattraktionerna.

Så jag hoppas att ni har överseende med att jag är lite frånvarande på bloggen.

Som avslutning vill jag dock tipsa om en bok som heter Kollaps och är skriven av David Jonstad. Den tar sig an problematiken kring vårt konsumtionssamhälle utan att för den saken skull mena att jorden ska gå under som den gör i alla fina amerikanska filmer. Jag har än så länge bara kommit halvvägs men det var en väldigt intressant halva.
Go´ läsning!


D%C3%A4rf%C3%B6r%20g%C3%A5r%20civilisationen%20under

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar