9 februari 2012

Jag är en normalvariant!

Tänk det är ofta så jag känt mig, som en normalvariant. Man är inte helt enligt mallen/standarden men inte så utstickande så att man är udda eller onormal. Bara så där lite svenskt lagom annorlunda.

Det var i samband med magnetröntgen av huvudet på mig som det visade sig att blodkärlen inte är "dragna" enligt mallen och att ett av blodkärlen dessutom är lite mindre (eller tunnare, fattade inte riktigt vilket). Inte så att det är farligt på något vis utan det är bara en normalvariant, lite lagom annorlunda.

För övrigt så tycker jag mig nu märka en skillnad med medicineringen trots att det är en löjligt liten dos Levaxin jag börjat med (25 mg/dygn för den som är medicinskt intresserad). Detta är startdosen och den får dubbleras max vart 4:e vecka tills rätt dos är nådd. Det finns inga biverkningar men vid för hög dos kan man få små bagateller som hjärtklappning. Jag har surfat runt lite och insett att dosen ofta är över 100 mg så det kommer säkert ta ett tag till innan vi hittat rätt för mig.

Hur som helst, det var ju inte det jag skulle snöa in på utan det faktum att jag inte känner mig så trött längre. Ni skulle sett mig första och andra veckan jag tog medicinen. Kära nån var trött jag var!!! Jag somnade ofta i soffan på kvällen och en av helgerna fick jag lägga mig och sova lite på eftermiddagen för att orka.

Jag kan förstås inte säga att det berodde på medicinen men allt annat var konstant och varför skulle kroppen inte reagera? Den fick ju plötsligt ett tillskott av hormon som den saknat och från att gå på lågvarv så kan den plötsligt köra igång maskineriet igen.

Men annat har det varit de senaste dagarna. Jag har mått så mycket bättre! Jag har haft en helt annan ork. Jag har t.ex. inte somnat så fort jag satt mig på bussen eller tåget hem utan orkat vara vaken. Jag hoppas det beror på medicinen och jag hoppas det kommer bli än bättre. Det känns på sätt och vis som den ultimata vitaminkicken och lägg då till att det dessutom är på väg mot ljusare och varmare årstider. Det här kan bli hur bra som helst!

Försökte hitta en bild för att visa hur liten tabletten är men hittade
denna kattbild när jag sökte på Levaxin. Det var en tjej som lagt upp
den för att symbolisera hennes humör. Kul/söt bild i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar